دمنده و مكنده دمنده و مكنده .

دمنده و مكنده

تفاوت بخاري با پكيج

پكيج گزينه بهتري است يا بخاري؟

شايد اين سوال بسياري از افراد باشد كه “پكيج بخريم يا بخاري؟”. در اين مقاله براي پاسخ به اين سوال، به تمامي زواياي اين دو سيستم گرمايشي پرداخته شده است. با مطالعه اين نوشته مي توان به درستي تصميم گرفت كه چه نوع سيستمي مناسب محيط كار و منزل خواهد بود. با خانه تاسيسات همراه باشيد.

 مقايسه پكيج و بخاري:

بين دو گزينه مطرح شده، انتخاب پكيج گزينه ايده الي است. چرا كه هم از نظر امنيتي و هم از نظر اقتصادي گزينه برتر مي باشد. در واقع با اين انتخاب مي توان با يك تير دو نشان زد يعني هم آبگرم بهداشتي و هم با گرم كردن آب رادياتورها خانه گرمي براي فصول سرد سال داشت. و البته ديگر نيازي به موتورخانه و بخاري گازي نيز احساس نمي شود. در ادامه به مقايسه اين دو وسيله گرمايشي از جهات مختلف پرداخته شده است:

 

مقايسه پكيج با بخاري

 

از لحاظ زيبايي: با اينكه امروزه بخاري هايي با طرح هاي مختلف و زيبايي در بازار موجود مي باشد اما با توجه به لوله اتصال به سقف و شيلنگ لوله گاز، فضاي زيادي را اشغال مي كنند كه از اين لحاظ از زيبايي آن كاسته مي شود. اما رادياتور و شوفاژ با توجه به مكان، سايز و مدل قابل انتخاب هستند و فضاي كمتري را اشغال مي كنند. شوفاژ‌هاي رادياتور پنلي، پره اي، شيشه اي و قرنيزي … از جمله گزينه هايي است كه مي توان انتخاب نمود. البته لازم به ذكر است كه بخاريها پس از فصل سرما ديگر قابل استفاده نيستند ولي رادياتور‌ها هميشه محيط منزل يا محل كار فضا را اشغال مي كنند.

ميزان هزينه و مصرف انرژي: هزينه استفاده از پكيج بسيار بالاتر از بخاري گازي است چرا كه در پكيجها هم از برق و هم از گاز استفاده مي شود اما در بخاري تنها از گاز استفاده مي شود. اما بايد به اين نكته توجه نمود كه پكيجها هم محيط را گرم مي كنند و هم به عنوان آبگرمكن استفاده مي شوند.

ميزان امنيت

از نظر امنيت بايد گفت مرگ و  مير ناشي از گرفتگي گاز بر اثر استفاده از بخاري در فصل زمستان بسيار زياد است. لذا در صورت استفاده از اين سيستم گرمايشي بايد خيلي مراقب بود. چك كردن شيلنگ و عدم نشتي گاز توسط آن، نصب اصولي لوله بخاري و عدم ورود گاز به داخل از مواردي است كه توجه به آن ضروري است. اما در صورت استفاده از پكيج تنها كافي است به صورت دوره اي توسط سرويس كار متخصص چك شود.

بازدهي حرارتي

در بخاري ها به دليل وجود شعله مستقيم، محيط را سريع تر گرم مي شود. اما در پكيجها به دليل دو منظوره بودن آن يعني گرم كردن محيط و آب، بازدهي حرارتي كمتري دارد. به هيمن دليل در مناطقي با آب و هواي سرد، بيشتر از بخاري استفاده مي كنند.

از نظر آلايندگي

همان طور كه مي دانيد بخاري توليد دوده مي كند و دليل اين امر سوختن گاز است. همين امر سبب كثيف شدن و سياه شدن محيط مي شود. در صورتي كه در استفاده از پكيجها چنين موردي وجود ندارد. در نتيجه مي توان گفت گزينه برتر در اين زمينه پكيجها مي باشند.

 

مزاياي استفاده از پكيج ها

  • دسترسي آسان به آبگرم بهداشتي
  • ميزان آلايندگي بسيار كم به نسبت بخاري
  • دو منظوره( گرم كردن محيط و گرم كردن آب به عنوان آبگرمكن)
  • اشغال فضاي كمتر به نسبت بخاري و بخشيدن جلوه زيبا به محيط
  • امنيت بالا به جهت دارا بودن  سيستم امنيتي شعله و سنسورهاي دود

 معايب استفاده از بخاري هاي گازي

  • امنيت كمتر به دليل عدم توجه به نصب اصولي آن
  • توليد دود و سياهي در محيط
  • اشغال فضاي بيشتر به نسبت رادياتور و شوفاژ

برچسب: بخاري بهتر است يا پكيج؟، پكيج ها از نظر مصرف انرژي، پكيج و شوفاژ بهتر است يا بخاري؟، تفاوت پكيج با بخاري، تفاوت پكيج با بخاري از لحاظ آلايندگي در محيط، تفاوت پكيج با بخاري از لحاظ بازدهي حرارتي، تفاوت پكيج با بخاري از لحاظ هزينه، تفاوت پكيج با بخاري از نظر اشغال فضا، تفاوت پكيج با بخاري از نظر نصب، تفاوت پكيج و بخاري، خريد پكيج و بخاري گازي، زيبايي ظاهري پكيج و بخاري، مزاياي استفاده از پكيج ها، مضرات استفاده از بخاري، مضرات استفاده از بخاري هاي گازي نسبت به پكيج ها،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۰۵:۳۱ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :