دمنده و مكنده دمنده و مكنده .

دمنده و مكنده

تفاوت ايرواشر و هواساز چيست؟

نوع دستگاهي كه قصد خريد آن را داريد، مهم ترين سوالي است كه هنگام خريد تجهيزات تهويه مطبوع برايتان مطرح مي‌شود. از آنجايي كه سيستم هايي كه كار گرمايش و سرمايش را در ساختمان ها بر عهده مي گيرند بسيار متنوع و گوناگون اند اين سوال چالش هاي بسيار زيادي براي خريداران ايجاد مي‌كند. اگر نكات مثبت و منفي هر سيستم را بدانيد اين چالش تا حد زيادي در ذهنتان حل شده و در انتخاب محصول مناسب به شما كمك ويژه‌اي مي‌كند.

تفاوت ايرواشر و هواساز

بررسي تفاوت ايرواشر و هواساز

بهتر است در ابتدا كمي به جزئيات ايرواشر ها و هواساز ها بپردازيم. ايرواشر، همانطور كه از نامش نيز پيداست، زير مجموعه‌ي ادوات تهويه‌ي مطبوع قرار مي‌گيرد. اين دستگاه آلودگي هاي محيطي را از هوا پاك مي‌كند. بدين طريق كه ابتدا هواي محيط را به درون خود مكيده و سپس به وسيله‌ي فن آن را از فيلتر هاي غبارگير عبور مي‌دهد. اين هواي تميز وارد محفظه‌ي آب فشان شده و در جايي كه ديفيوزر هوا را به طور يكنواخت منتشر كرده اند و نازل ها آب را وارد محفظه مي‌كنند، هوا شست‌وشو داده شده و ميزان رطوبت آن تنظيم مي‌گردد. با توجه به مقدار آّ پاشيده شده، دماي آب نيز تحت كنترل مي‌باشد. اما عملكرد دستگاه هاي هواساز تا حد زيادي به عملكرد كولرهاي گازي شباهت دارد. واحدهاي كمپرسور، كندانسور و اواپراتور در آن فعاليت نموده و سيالي به نام مبرد وظيفه‌ي تنظيم دما را بر عهده دارد. در وضعيت سرمايش مبرد از وضعيت گازي، درون كندانسور به مايع تغيير حالت داده و به اپراتور ارسال مي‌گردد. اين اپراتور هواي داخل را به درون كشيده و آن را از لوله هاي حاوي مبرد عبور مي‌دهد تا از اين طريق گرماي فضاي ساختمان را به مبرد داده و عمل خنك كاري انجام گيرد. 

4 تفاوت ايرواشر و هواساز

  • ايرواشر ها بر تصفيه هوا و تنظيم رطوبت تمركز بيشتري داشته و به لحاظ سرمايشي نيز عملكرد قابل توجهي دارند. اما هواسازها مي‌توانند هم سرما و هم گرما را فراهم آورند. 
  • هواساز براي امكاني اعم از بيمارستان، كارگاه هاي صنعتي و مراكز خريد به صرفه تر است درحالي كه بهتر است از ايرواشر ها در ساختمان هاي مسكوني استفاده كنيد.
  • هواساز‌ها، هواي مورد نياز خود را از منابعي همچون فضاي باز و گردش هواي فضاي داخلي تامين مي‌كنند اما ايرواشر ها هميشه با هواي داخلي كار كرده و نيازي به ارتباط با فضاي آزاد ندارند.
  • عمل خنك كاري در ايرواشر به كمك پاشيدن آب انجام مي‌گيرد اما هوا ساز اين عمل را از طريق عبور هواي دريافتي از روي لوله هاي حاوي سيال انجام مي‌دهد.

برچسب: خريد ايرواشر، فرق اير واشر و هواساز، فروش هواساز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۱:۰۷ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :