دمنده و مكنده دمنده و مكنده .

دمنده و مكنده

توضيحي درباره ي فيلتر شني

چگونگي عملكرد فيلتر شني هايواتر 

 

فيلتر شني چه كار ميكند و چه گونه كار ميكند و چه ويژگي هايي دارد به تمام موضوعات در اين متن اشاره كرديم :

 

 مي توان علاوه بر ايجاد شفافيت و زيبايي استخر، در حفظ پاكيزگي و سلامت آب استخر نيز موثر بوده و آن را از باكتري ها و جلبك ها دور نگه دارد. يكي از مهم ترين پارامتر هايي كه بايد در خصوص در فيلتر شني مورد توجه قرار گيرد، ميزان آب دهي آن محصول است. ميزان آبدهي 50 GPM توانسته است مورد توجه باشد به نحوي كه از اين محصول به عنوان يك فيلتر شني بسيار مرغوب و با كيفيت ياد مي كنند.  فيلتر شني هاي هايواتر در ابعاد و وزن هاي بسيار متنوعي توليد و روانه بازار شده اند. اين فيلتر شني كه با وزن سيليس 136 كيلوگرمي توليد شده يكي از شناخته شده ترين محصولات اين برند است.

 

اگر به دنبال ايجاد يك استخر بسيار پاكيزه با شفافيت آب بالا هستيد، گزينه خوبي براي شما ميباشد اين محصول بسيار خاص داراي قابليت هاي منحصر به فردي است كه مي تواند در مصرف كننده اي را به سمت خود جلب كند. از مهم ترين ويژگي هاي اين محصول مي توان به اين موضوع اشاره كرد كه از آن مي توان در تمامي استخر هاي خانگي و ويلايي و باغي استفاده كرد. هر چند به منظور بازدهي بالاتر اين محصول آن را مناسب جهت استخر سرپوشيده تا حجم 95 متر مكعب و مناسب جهت استخر روباز تا حجم 70 متر مكعب مي دانند.

 

 

فيلترشني هايواتر مدل HW244T

از ديگر پارامتر هاي موثر و مهم در انتخاب فيلتر هاي استخري، ابعاد آن است. فيلتر شني HW244T هايواتر با قطر 61 سانتي متري و همچنين ارتفاع 111 سانتي متري توليد و روانه بازار شد تا بتواند علاوه بر كارايي بالا، در جاي مناسبي قرار داده شده و ظاهر اطراف استخر را نيز حفظ كند. از سمت ديگر سايز لوله 1.5 اينچ در اين فيلتر موجب شده تا بتوان از انواع لوله ها و اتصالات به منظور كارايي بيشتر اين محصول بهره برد. در خانه تاسيسات مي توان انواع فيلتر هاي استخر را مشاهده و از ويژگي هاي آن ها مطلع شد.

از ديگر ويژگي هاي اين محصول:

  • سيليس 136 كيلو گرم
  • ارتفاع 111 سانتي متر
  • مناسب براي استخر سرپوشيده تا حجم 95 متر مكعب
  • وزن مناسب براي استخر روباز تا حجم 70 متر مكعب

فيلتر شني هايواتر


برچسب: چگونگي عملكرد فيلتر شني هايواتر، فيلترشني هايواتر مدل HW244T، فيلترشني هايواتر، فيلترشني، فيلتر شني هايواتر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۷:۰۱ توسط:نادر رفيعي موضوع:

دلايل خرابي فن كولرگازي

مهم ترين علت كار نكردن فن كولر گازي

مهم ترين علت كارنكردن فن كولر گازي عواملي هستند كه بايد بدانيد به شما كمك ميكند در زمان تعمير فن كولر گازي راحت تر به مشكل پي ميبريد و حل كنيد لطفا به اين مطالب توجه كنيد:

 

 ولتاژ كليه اجزاي سيستم تهويه مطبوع به كمك اين قطعه تامين مي گردد و اگر مشكل پيش بيايد كمپرسور نميتواند جريان برق را دريافت كند.

  • ترموستات

اين قسمت با بررسي دماي هوا، كليد جريان برق و كمپرسور را قطع و وصل مي نمايد و در صورتي كه اين قطعه خراب شود، فن سيستم كار نميكند.  ترموستات وظيفه ي بررسي دماي هوا را دارد و چنانچه دچار مشكل شود، مي تواند به كار نكردن فن كولر منجر شود. 

 

  • ترموستات كنترل دما

 اين قطعه به رله هاي تماسي الكترونيكي مجهزهستد كه ممكن است طي زمان، از كار بيفتند و اصطلاحا بسوزند. چنانچه رله هاي تماسي كار نكنند و  سوخته باشند، ترموستات به درستي كار نخواهد كرد.

 

  • ترميستور

 اين قطعه دماي اتاق را بررسي كرده و تشخيص مي دهد. ترميستور كه به بورد كنترل متصل مي باشد، در صورت خرابي منجر به كار نكردن فن مي شود. براي تست اين قطعه، مي بايست از يك مولتي متر استفاده كنيد كه در صورت نبود جريان برق در اين قطعه، تعويض ترميستور راه حل مشكل كار نكردن فن كولر گازي خواهد بود.

 

  • موتور دمنده

اگر موتور دمنده سوخته و يا معيوب باشد، منجر به كار نكردن فن كولر شده و براي تشخيص سلامت موتور دمنده، بايد تست را از تيغه هاي فن آغاز نماييد. چنانچه پروانه ها نتوانند آزادانه بچرخند، مي بايست موتور دمنده را تعويض كنيد. در مرحله ي بعدي بايد جريان برق ورودي به اين قطعه را بررسي نماييد. اگر جريان برق، برقرار بود اما موتور كار نمي كرد، موتور دمنده ي سالمي را جايگزين آن كنيد.

 

  •  سوييچ چرخشي

 با چرخش اين قطعه، موتور فن كار مي كند. كونتاكت‌هاي الكتريكي كه درون اين سوئيچ ها قرار گرفته اند، به مرور زمان ذوب مي شوند كه در اين حالت سبب از بين رفتن رسانايي مي شوند. به كمك يك مولتي متر از وجود جريان برق در اين قطعه اطمينان حاصل نماييد. در صورت خرابي، اين قطعه بايد تعويض شود.

 

  •  سوييچ چند وضعيتي

 اين قطعه با تغيير جريا برق ورودي به فن هوادهي كولر، سرعت چرخش و هوادهي فن كولر را تنظيم و كنترل مي كند. سوييچ چند‌ وضعيتي جريان برق را به سوي فن هدايت خواهد كرد.

علت خرابي فن كولرگازي 

يكي از مهم ترين مشكلاتي كه هر سيستمي را تهديد مي كند، عدم كار كردن فن كولراست كه با كارنكردن اين قسمت، عملا هيچ سرمايشي و انتقال هوا اتفاق نمي افتد و كماكان هوا گرم مي ماند. پيشنهاد مي شود قبل از مطالعه ادامه اين محتوا، مقاله علت كار نكردن فن كولرگازي قسمت اول را مطالعه نموده تا با تسلط بهتري بر اين سيستم ها، بتوان آن ها را عيب يابي نمود و از صرف هزينه هاي زياد پيشگيري كرد.

كولر گازي يكي از محبوب ترين سيستم هاي سرمايي براي تامين هواي خنك در فصل گرماست. از اين رو لازم است تا با داشتن اطلاعات صحيح نحوه كاركرد و مراقبت از اين سيستم، بتوان بهترين و بيشترين بهره برداري را از اين دستگاه نمود. 

 

فن كولرگازي


برچسب: دلايل خرابي فن كولرگازي، مهم ترين علت كار نكردن فن كولر گازي، علت خرابي فن كولرگازي، فن كولرگازي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۵:۳۹ توسط:نادر رفيعي موضوع: