دمنده و مكنده دمنده و مكنده .

دمنده و مكنده

لوله 5 لايه چيست و چه كاربردي دارد؟

مهندسان حوزه‌ي  لوله و اتصالات دست به ساخت و ايجاد محصولي زده اند كه هم مزاياي لوله هاي پليمري و هم مزاياي لوله‌هاي فلزي را در كنار هم داشته باشند. اين محصول لوله هاي پنج لايه ناميده شد. اين لوله ها كه از لايه هاي محتلف فلز و پليمر ساخته مي شود به شكلي طراحي شدند كه يك لايه از آلومينيوم در ميان دو لايه از پليمر پوشانده شود. درواقع اين لوله‌ها مناسب ترين گزينه‌ براي لوله‌كشي هاي شوفاژ و رادياتور مي‌باشند زيرا مقاومت بالايي در برابر حرارت بالاي آب از خود نشان مي‌دهند. از طرفي در صنايع مختلف اعم از صنايع نفت‌وگاز و صنايع پتروشيمي نيز كاربردي واقع مي‌شوند.

لوله پنج لايه

معرفي انواع لوله‌هاي پنج لايه 

ناگفته نماند كيفيت لوله هاي پنج لايه ابتدا به نوع پليمر به كار‌رفته در ساخت اين لوله‌ها كه عمدتا از جنس پلي اتيلن هستند، وابسته مي‌باشد. علاوه بر اين نكته نوع چسب موجود در ميان لايه ها نيز در اين تقسيم بندي موثر اند. در محصولاتي كه با تكنولوژي هاي مدرن توليد مي شوند نوع پليمر به كاررفته، دسته‌بندي اين محصولات را معين مي‌كند.

  1. لوله 5 لايه PE

نام رسمي اين محصولات PE-Al-PE مي‌باشد. پليمر به كار رفته شده در اين لوله ها، از جنس پلي اتيلن مي‌باشد. قيمت مقرون به صرفه و سهولت در استفاده از آن‌ها مهم‌ترين مزيت خريد اين محصول است. از معايب اين محصول مي‌توان به مقاومت پايين اشاره كرد. بنابراين اين لوله‌ها مناسب استفاده در سيستم هاي آب‌ گرم نمي‌باشند.

    2.لوله 5 لايه PERT

تشابه نام اين دو محصول به يكديگر به علت يكسان بودن جنس پليمر به كاررفته در آن‌ها مي‌باشند. تنها تفاوت ميان اين دو، تفاوت نوع مولكول هاي مي‌باشد. لوله‌هاي PERT مقاومت و قدرت بيشتري دارا مي‌باشند. به حدي كه توانايي تحمل دما تا ۷۰ درجه سانتي گراد را داشته و در نتيجه، در سيستم هاي آب گرم بسيار بهره خواهند برد.

   3.لوله 5 لايه PEX

بدون شك مدل PEX-Al-PEX مقاوم ترين محصول از ميان انواع نام‌ برده مي‌باشد. اين لوله ها مقاومت بالايي در برابر حرارت و دما، حتي تا 95 درجه سانتيگراد از خود نشان مي‌دهند. عموعما از اين مدل در سيستم هاي آب‌گرم و در آبگرمكن ها استفاده مي‌شود. جنس پليمرهاي به كار رفته در اين لوله هاي PEX-Al-PEX داراي پيوندهاي عرضي بسيار مستحكمي بوده و دليل مقاومت بالايشان نيز همين است. 

نكات مهم در خريد لوله پنج لايه چيست؟

با توجه به اينكه اين لوله ها در انواع مختلف و جنس هاي گوناگون با كاربردهاي مختلفي توليد و طراحي شده اند، مي‌بايست با توجه به مواردي كه پيش تر ذكر شد اقدام به خريد محصول مورد نظر خود نماييد. حتما به چگونگي اتصال لايه ها توجه داشته باشيد و در صورتي كه لايه ها، چسبندگي مناسبي داشتند، محصول مورد نظر را خريداري نماييد. از آنجايي كه كيفيت محصول اهميت بسيار زيادي دارد فروشگاه اينترنتي خانه تأسيسات اقدام به توليد و توزيع اين تجهيزات زده و در اين راستا كارشناسان زبده‌ و ماهر كشوري را استخدام نموده است. شما مي‌توانيد با مراجعه به سامانه‌ي اينترنتي اين فروشگاه، از به بررسي دقيق و تفصيلي جزئيات هر محصل پرداخته و حتي اين محصولات را با يكديگر مقايسه كنيد و در صورت نياز با مشاوران اين فروشگاه كه به طور 24 ساعته براي پاسخگويي آماده هستند، مشورت كرده و سوالات و دغدغه هاي خود را مطرح كنيد. علاوه بر اين، فروشگاه اينترنتي خانه تاسيسات به منظور خريدي مطمئن، ضمانت‌ نامه‌ي كتبي نيز در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد. 


برچسب: خريد لوله هاي پنج لايه، فروش لوله هاي پنج لايه، بهترين برند لوله هاي پنج لايه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۸:۱۹ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :