دمنده و مكنده دمنده و مكنده .

دمنده و مكنده

نحوه صحيح شيب بندي استخرها

نكات مهمي كه در شيب بندي استخر بايد رعايت كرد؟

ساخت استخرها مراحل مختلفي را شامل مي شود. اما يكي از مهم ترين پروسه ها شيب بندي است. به گونه اي كه اگر درست انجام نشود، مشكلات متعددي را در پي خواهد داشت. در ساخت اين سازه هنگام تنظيم شيب بندي بايد به مواردي توجه داشت. يكي از مهم ترين اين موارد، نحوه تخليه آب است. تخليه آب بايد به گونه اي صورت گيرد كه همه حجم آب به يك نقطه مشخص در كف هدايت شده و عمل تخليه از طريق آن صورت پذيرد. اما بروز مشكل در هنگام تخليه آب چه مشكلاتي در پي خواهد داشت؟

  • اهميت اين موضوع به دليل امكان بروز خسارت ناشي از عدم تخليه كامل مي باشد.
  • همچنين تخليه نشدن آب در هنگام بارش باران و برف در فصول سرد نيز از مشكلات مرتبط با اين مسئله است. عدم شيب بندي مناسب موجب باقي ماندن آب ناشي از بارش ها در كف شده و اين موضوع در مدت زمان طولاني به اختلال در سيستم عايقي استخر مي انجامد.
  • باقي ماندن رسوب و جلبك ها در كف از ديگر نتايج عدم تخليه صحيح مي باشد. مواد قليايي و اسيدي موجود در اين رسوبات از طريق نفوذ در بافت رنگي استخر موجب تغيير رنگ و پوسته پوسته شدن آن به مرور زمان خواهند شد.

نكات مهم در شيب بندي استخر

شيب بندي استخر و نحوه صحيح انجام آن

نحوه صحيح شيب بندي و انجام آن از نظر تاثير بر خود سازه نيز حائز اهميت است. در شرايطي ممكن است عدم انجام صحيح اين كار موجب تخريب كل سازه شود. تنش هاي هيدروليكي قادر به ايجاد صدمه اي بزرگتر بر پيكر سازه خواهند بود. از سوي ديگر در نتيجه اين اتفاق، سيستم آب بندي مختل شده و در پي نفوذ آب به درون بتن، آرماتورها اكسيداسيون مي شوند. اين به معني بروز خطر شكستگي براي كل سازه است. به طور كلي شيب بندي يكي از مهم ترين موارد در هنگام ساخت  استخر است كه حتما بايد توجه كافي به آن داشت. در نظر گيري اصول فني در تمامي مراحل به ويژه شيب بندي و استفاده از مصالح باكيفيت، همچنين استفاده از دانش متخصصان در اين زمينه به شما در ساخت سازه اي ايمن كمك خواهد كرد.


برچسب: استخرها و شيوه صحيح انجام آن، اهميت شيب بندي استخرها، روش صحيح شيب بندي استخر، شيب بندي استخر، شيب بندي استخر و نحوه صحيح انجام آن، شيب بندي استخر و نكات مهم درباره آن، نحوه صحيح انجام شيب بندي استخر، نحوه صحيح انجام شيب بندي استخرها، نكات مهم در شيب بندي استخر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۶:۰۶ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :